Instagram dawniej był aplikacją która służyła wyłącznie udostępnianiu zdjęć. Wraz z rosnącą popularnością pojawiła się możliwość publikowania materiałów wideo. Stąd już tylko krok do filmów reklamowych. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy przenieść swój biznes na Instagrama i zacząć publikować reklamy wideo, ten artykuł jest dla Ciebie. Sprawdź, dlaczego warto zainwestować w marketing wideo na Instagramie i jak robić to dobrze.
Jakie korzyści przynosi marketing wideo na Instagramie?
Konsumpcja treści wideo w ostatnich latach mocno wzrosła. Według przewidywań ekspertów, w 2022 roku materiały wideo będą stanowić nawet 82 proc. ruchu internetowego. Wynik ten nie byłby możliwy, gdyby nie kanały społecznościowe, w tym Facebook i Instagram. Sam fakt, że wideo reklama na Instagramie przynosi reklamodawcy ogromne korzyści, nie budzi wątpliwości. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka statystyk, tj.:
- ponad 80 proc. użytkowników korzysta z Instagrama w celu odkrywania marek i produktów;
- Instagram ma ponad 1 miliard aktywnych użytkowników;
- ponad 200 milionów użytkowników Instagrama każdego dnia odwiedza stronę Eksploruj;
- 7 na 10 konsumentów woli treści wideo od innych materiałów reklamowych;
- 6 na 10 konsumentów kupuje markowy produkt po obejrzeniu reklamy w kanale społecznościowym;
- reklamy wideo na Instagramie mają najwyższy wskaźnik zaangażowania użytkowników (ok. 2 proc.);
- ok. 60 proc. osób stwierdziło, że zainteresowało się produktem lub marką po obejrzeniu ich w Stories na Instagramie;
- połowa ankietowanych odwiedza stronę WWW produktu w celu jego zakupu po obejrzeniu jego reklamy w Stories;
- blisko 80 proc. marketerów publikuje wideo na IGTV;
- 25 proc. konsumentów dokonało zakupu po obejrzeniu historii na Instagramie.
To wszystko wskazuje na jedno: jeżeli jeszcze nie reklamujesz się przez materiały wideo na Instagramie, Twoja marka traci wielu potencjalnych klientów.
Video reklama odmieniła wiele kampanii reklamowych, Tobie też może pomóc.
Zobacz kursSkuteczna reklama wideo na Instagramie. Jaki format filmu wybrać?
Jeżeli chcesz stworzyć film reklamowy na Instagrama, w pierwszej kolejności musisz wybrać właściwy format reklamy wideo. Do wyboru masz ich kilka: In-Feed, Stories, IGTV oraz Live. Poniżej krótko opisuję każdy z tych formatów dzięki czemu będziesz mógł wybrać rodzaj filmów reklamowych optymalny do zaplanowanej strategii marketingowej.
Posty reklamowe In-Feed
Są to standardowe filmy wideo, które w różny sposób mogą angażować użytkowników (lajki, komentarze). Jeżeli tworzysz reklamę wideo na Instagramie w formacie In-Feed, możesz opublikować pojedynczy film lub cały ich pakiet (do 10 filmów).
Pamiętaj, aby filmy były stosunkowo krótkie i nie przekraczały 30 sekund. Sam przekaz powinien być także prosty i łatwy w odbiorze. Ważne też, żeby był on zoptymalizowany pod urządzenia mobilne. Większość ruchu w Internecie, również na Instagramie, pochodzi bowiem ze smartfonów.
Mimo iż algorytmy platformy Instagram automatycznie zwiększają zasięgi postów wideo, postaraj się zaangażować odbiorcę. Szczególnie dlatego że filmy nie zawsze odtwarzają się automatycznie. Zadbaj więc o przyciągającą wzrok miniaturę (np. ujęcie z filmu). Jako że jest to film reklamowy, dodatkowo oznacz produkt i przekieruj odbiorcę na swoją stronę.
Oczywiście Instagram daje możliwość skonfigurowania reklamy wideo. Służy do tego menedżer reklam na Facebooku, który pozwala dodatkowo promować kampanię w odpowiedniej grupie docelowej. Wygląda to krok po kroku tak, jak przy reklamie na FB, z tą różnicą, że za kanał social media wybierasz Instagram.
Potrzebujesz klientów? Zobacz jak wykonać skuteczną reklamę video i ustawić inteligentną kampanię reklamową.
Obejrzyj kurs video, który przygotowałem i zacznij przyciągać klientów. W kursie poznasz konkretne porady w zakresie tworzenia materiałów video, jak i ustawiania reklam inteligentnych na Facebooku, Instagramie i Tik Toku.
Wideo Stories
Najpopularniejszy format postów wideo na Instagramie. Film w rozdzielczości 9:16 trwa do 15 sekund i jest widoczny przez 24 godziny. Mimo krótkiej transmisji, jeżeli połączysz kilka filmów, możesz stworzyć ciekawy i dłuższy materiał reklamowy. Wykorzystaj też dodatki do angażowania użytkowników (ankiety, pytania, naklejki, GIF-y). Również w tym przypadku możesz używać bezpośrednich linków przekierowujących do Twoich produktów (funkcja „swipe up”).
IGTV
Film reklamowy IGTV pozwala nam dużo większą swobodę niż InstaStories. Możemy wykorzystać ten kanał do tworzenia krótkich wywiadów lub przedstawić w nim kulisy swojej pracy. Jest to format pozwalający umieścić w opisie link do landing page lub strony produktu – co pomoże zwiększyć ruch na stronie i samą sprzedaż. Pamiętaj, że film IGTV dla większości kont to 10 min, natomiast większe konta mogą publikować 1-godzinne materiały.
Live
Treści video na Instagramie to także relacje live (np. z wydarzeń, wywiady z cenionymi ekspertami, warsztaty, szkolenia). Zaangażowanie naszych odbiorców podczas transmisji może pozytywnie wpłynąć na algorytm aplikacji. Ta forma wideo pozwala nam na budowanie relacji z naszymi obserwatorami. Kolejną zaletą jest to, że instagram wyświetla właśnie rozpoczęte transmisje jako pierwsze w lewym górnym rogu aplikacji czyli w miejscu które przyciąga wzrok. Po zakończeniu transmisji możesz ją zapisać w IGTV.
Wystarczy 1 dzień byś obejrzał lekcje i włączył inteligentną reklamę na rok
Materiał jest podzielony na krótkie i bardzo treściwe lekcje, bez lania wody. Skupiamy się na konkretach i sprawdzoną ścieżką krok po kroku wdrażamy cały proces, który może działać dla Ciebie przez kolejne miesiące.
Obejrzyj darmowe lekcje video
3 przykładowe lekcje video z praktycznymi poradami.
Jak tworzyć content wideo na Instagramie?
Wiesz już, że tworząc reklamy wideo na Instagramie, dajesz sobie szansę na zaangażowanie swoich klientów i dotarcie do nowych odbiorców. Przekonaj się, że tworzenie contentu wideo w tym serwisie jest naprawdę proste. Wystarczy, że będziesz pamiętać o kilku ważnych zasadach, tj.:
- przykuj uwagę odbiorcy w ciągu kilku pierwszych sekund nagrania,
- promuj markę w pierwszych sekundach filmu,
- zidentyfikuj problemy grupy odbiorców i pokaż, jak Twój produkt je rozwiązuje,
- reklama powinna mieć jeden cel,
- używaj miniatur,
- dodaj podpisy,
- umieść na filmie dynamiczne efekty tekstowe,
- zachęć użytkowników silnym CTA z odnośnikiem do Twojej witryny,
- wywołaj emocje (m.in. śmiech, szczęście),
- dostosuj reklamę do urządzeń mobilnych,
- trzymaj się pionowego formatu.
Nie ulega wątpliwości, że wideo reklama na Instagramie to coś, czego musisz spróbować w swoim biznesie. Otworzysz się na nowych odbiorców, którzy mogą zostać potencjalnymi klientami Twojej firmy. Skrócisz też dystans na linii marka – klient i zbudujesz zaufanie wśród użytkowników. Bezdyskusyjnie, Instagram to jedna z najlepszych platform do promowania marki w Internecie. Wykorzystaj więc jego potencjał i zacznij pozyskiwać nowych klientów.