Marketing video szybko zyskuje na popularności. Mówisz: reklama wideo – myślisz: YouTube czy Facebook. Podobnie jak te dwa popularne kanały, również TikTok w biznesie jest efektywnym medium do reklamowania swojej firmy. Oczywiście pod warunkiem, że zrobisz to dobrze, a przekaz skierujesz do właściwej grupy docelowej. Sprawdź, jak stworzyć dobrą i angażującą reklamę na TokToku.
Kto tworzy społeczność TikToka?
Pewnie wydaje Ci się, że jeżeli chcesz tworzyć reklamy TikTok, Twoją grupą docelową musi być młodzież. To błąd! O ile początkowo aplikacja faktycznie była pobierana głównie przez nastolatków, o tyle dziś nie jest to już takie oczywiste.
Najpierw odnieśmy się do danych z USA. Z badań przeprowadzonych przez Comscore wynika, że blisko 30 proc. społeczności to osoby w wieku od 20 do 29 lat. Idąc dalej, ponad 16 proc. użytkowników ma między 30 a 39 lat, z kolei blisko 14 proc. – od 40 do 49 lat. Pokazuje to, że TikTok nie jest aplikacją tylko dla dzieci i młodzieży.
W Polsce jest podobnie. Mogą o tym świadczyć dane podane przez TikTok Polska pod koniec 2021 roku. Wprawdzie spółka nie pochwaliła się liczbą użytkowników, nie podała też ich struktury wiekowej, aczkolwiek pewne dane wskazują, że są to ludzie świadomi, którzy weszli już w dorosłość, np.:
- 45 proc. użytkowników TikToka w Polsce chce w najbliższym czasie kupić dom;
- 62 proc. użytkowników TikToka w Polsce chce w najbliższym czasie kupić samochód.
Pokazuje to wyraźnie, że mimo iż aplikacja wciąż uchodzi za platformę rozrywki dla nastolatków, nie brakuje tam ludzi dorosłych o stałym i wysokim dochodzie. Chyba nie chcesz rezygnować z takiej grupy potencjalnych klientów, prawda?

Video reklama odmieniła wiele kampanii reklamowych, Tobie też może pomóc.
Zobacz kursSam fakt, że reklamy na TikToku są coraz skuteczniejsze i popularniejsze, również nie budzi wątpliwości. Dochody z płatnych reklam na TikToku urosły w krótkim okresie 5-krotnie. Można pójść krok dalej i stwierdzić, że kampania reklamowa na TikToku jest swego rodzaju obowiązkiem polskich firm, podobnie jak reklamowanie się na YouTube czy innych kanałach social media – Facebooku czy Instagramie.
Szczególnie że liczba użytkowników TikToka w Polsce stale rośnie. To dane szacunkowe, ale może być ich nawet ponad 4 mln.
Biznes na TikTok – kampania reklamowa wideo vs. display
Jeżeli chcesz wykorzystać aplikację TikTok w biznesie, możesz wybierać między narzędziami do reklamy display oraz video marketingu. Oczywiście oba formaty mogą i powinny się wzajemnie uzupełniać. Na pewno dobrze stworzony baner z chwytliwym i przyciągającym hasłem CTA (ang. call to action), może być skuteczny również w kanałach social media.
Jednak to reklama video jest dziś najbardziej sugestywnym formatem stosowanym w marketingu i warto z niej korzystać. Potwierdzają to statystyki:
- materiał video dodany do opisu produktu zwiększa jego sprzedaż o 35 proc.;
- przeszło 8 na 10 użytkowników reklamy video ogląda od początku do końca;
- 69 proc. konsumentów woli reklamowe treści video;
- 73 proc. konsumentów potwierdza, że chętniej kupuje produkt po obejrzeniu filmu wyjaśniającego;
- strony z materiałami video mają ruch większy nawet o blisko 160 proc.

Potrzebujesz klientów? Zobacz jak wykonać skuteczną reklamę video i ustawić inteligentną kampanię reklamową.
Obejrzyj kurs video, który przygotowałem i zacznij przyciągać klientów. W kursie poznasz konkretne porady w zakresie tworzenia materiałów video, jak i ustawiania reklam inteligentnych na Facebooku, Instagramie i Tik Toku.
Za reklamowym przekazem video w kanałach social media przemawiają także statystyki czasu poświęcanego na oglądanie takich materiałów w Internecie. Według statystyk agencji mediowej Zenith (Publicis Media), w 2021 roku średni czas poświęcony na konsumpcję treści wideo w internecie wyniósł w Polsce ok. 70 minut dziennie. To dużo, ale jest to wciąż skromny wynik przy statystykach globalnych. Szacuje się, że średnio na oglądanie video w Internecie poświęcamy nawet ponad 2,5 godziny w ciągu dnia.
Widząc takie statystyki, nie dziwi tendencja wzrostowa inwestowania w reklamę video. Duże możliwości w tym obszarze dają kampanie reklamowe na TikToku (kampania TikTok Ads).
Wideo reklama na TikToku. Jakie narzędzia wybrać?
Wiesz już, że prowadząc biznes, TikTok najprawdopodobniej będzie dobrą platformą do zaprezentowania swoich produktów lub usług szerokiej społeczności serwisu. Szczególnie że kampania TikTok Ads daje ogromne możliwości w obszarze tworzenia atrakcyjnego wizualnie wideo content marketingu. Sama reklama wideo na TikToku również może mieć różną formę. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi w kampaniach reklamowych wideo na platformie TikTok należą m.in.:
- In-Feed Videos (One Day Max, Brand Premium, Auction Ads) – 60-sekundowe wideo z dźwiękiem;
- Brand Takeovers – reklamy wideo trwające od 3 do 5 sekund;
- TopView – reklamy wyświetlane po uruchomieniu aplikacji i trwające od 5 do 60 sekund;
Z kolei TikTok Pro to miejsce, w którym znajdziesz analizy i statystyki. W ten sposób możesz modyfikować swój przekaz, aby był on jeszcze skuteczniejszy i efektywniejszy. Natomiast w narzędziu TikTok For Business znajdziesz wszystko, co jest potrzebne do stworzenia kreatywnej reklamy na TikToku.
Wystarczy 1 dzień byś obejrzał lekcje i włączył inteligentną reklamę na rok
Materiał jest podzielony na krótkie i bardzo treściwe lekcje, bez lania wody. Skupiamy się na konkretach i sprawdzoną ścieżką krok po kroku wdrażamy cały proces, który może działać dla Ciebie przez kolejne miesiące.
Obejrzyj darmowe lekcje video
3 przykładowe lekcje video z praktycznymi poradami.
Jak stworzyć dobrą wideo reklamę na TikToku?
Jeżeli chcesz reklamować się na tej platformie, musisz zrozumieć, że reklama na TikToku, mimo iż pozwala stworzyć kreatywną i angażującą kampanię, jest specyficzna. Typowa kampania stworzona na potrzeby TV czy Internetu rzadko zda egzamin. Pamiętaj, że krótkie filmy reklamowe na TikToku charakteryzuje humor.
Musisz też wybrać między reklamą sponsorowaną a tzw. viral video, tj.:
- Reklama sponsorowana na TikToku – pozwala dotrzeć do dużej liczby użytkowników. To wideo pojawiające się w sekcji „Dla Ciebie” oraz po uruchomieniu apki.
- Viral video na TikToku – reklama TikTok, która jest chwytliwa, prosta w odbiorze i daje użytkownikowi możliwość interakcji, stąd jest bardzo efektywna.
Jak widzisz, masz ogromne możliwości, aby stworzyć dobrą i efektywną kampanię reklamową TikTok Ads. Oczywiście nie musisz poświęcać na to sporo czasu. Najpierw załóż konto firmowe, później stwórz nazwę kampanii, ustal budżet i wybierz cel reklamowy (np. większy ruch, szerszy zasięg, wzrost konwersji).
Jeżeli Ci się to uda, na pewno zwiększysz rozpoznawalność marki i osiągniesz przewagę nad konkurencją. Przekonaj się, że reklama na TikToku nie jest bardziej skomplikowana niż ta na Facebooku, Instagramie czy w serwisie YouTube. Angażuj odbiorców, tak jak robią to najlepsze agencje reklamowe od TikToka.