Wideo marketing daje ogromne możliwości Twojej marce czy firmie, aby być o krok przed konkurencją i jeszcze skuteczniej angażować swoich klientów. Jeżeli tutaj jesteś, rozumiesz, jak duże korzyści w biznesie może przynieść wideomarketing, ale wciąż szukasz odpowiedzi na pytanie, jak tworzyć skuteczny przekaz reklamowy w tej formie. Sprawdź, dlaczego video marketing jest skuteczny, jak w ten sposób budować rozpoznawalność marki, promować swoje produkty i przekuć tę formę promocji w znaczny wzrost konwersji i samej sprzedaży.
Dlaczego warto zainwestować w video marketing?
Przede wszystkim wideo marketing to forma komunikacji, którą możesz wykorzystać w wielu różnych branżach. Metoda content marketingu w formie krótkich filmów wideo sprawdzi się w handlu e-commerce i branży usługowej. Bezsprzecznie jest to jeden z głównych trendów reklamy internetowej w biznesie i samego SEO. Potwierdzają to statystyki, tj.:
- ponad 80 proc. ruchu internetowego pochodzi z materiałów wideo;
- dziennie treści filmowe w Internecie oglądamy nawet przez 2,5 godziny;
- reklamowe materiały wideo tworzy ponad 80 proc. firm;
- ponad 95 proc. marketerów uważa, że filmy wideo pomagają użytkownikom poznać produkty;
- filmy wideo najbardziej angażują uwagę użytkowników;
- materiały wideo są lepiej zapamiętywane przez odbiorców niż reklamy typu display, opisy produktów i inne formy marketingu.
Video marketing może więc przynieść Twojej firmie mnóstwo korzyści. Możesz w ten sposób kształtować ekspercki wizerunek, podnosić świadomość marki i angażować klienta. Krótkie filmy reklamowe jako metoda content marketingu zwiększają też konwersję i pozwalają pozyskać nowe leady sprzedażowe. Zdecydowanie jest to obecnie jeden z najlepszych sposobów na promowanie marki w sieci.
Video reklama odmieniła wiele kampanii reklamowych, Tobie też może pomóc.
Zobacz kursSwoją skuteczność wideo marketing zawdzięcza też wielu możliwym rodzajom contentu w tej formie. Nie muszą to być tylko krótkie filmy reklamowe prezentujące Twoją ofertę. Wideomarketing w biznesie sprawdzi się też przy materiałach szkoleniowych, filmach korporacyjnych, poradnikach, webinarach, instrukcjach czy filmach viralowych.
Gdzie promować się przez filmy reklamowe – WWW, YouTube, Social Media
Wiesz już, że film wideo znacznie bardziej przyciąga i angażuje odbiorcę niż reklama typu display. Oczywiście będzie tak pod warunkiem, że stworzysz skuteczną reklamę wideo. Pomóc mogą Ci kursy online w tej tematyce. Będziesz w stanie stworzyć oryginalny film wysokiej jakości, który zaintryguje odbiorcę. Dowiesz się także, gdzie umieszczać filmy wideo. Możliwości w tym obszarze masz naprawdę duże, tj.:
- strona internetowa, np. jako wideo osadzone z YouTube (np. dodatkowy materiał wideo jako uzupełnienie opisu produktu, instrukcja obsługi, film przedstawiający firmę od wewnątrz);
- kanały social media (m.in. Facebook – optymalna długość filmu reklamowego to 1 minuta, TikTok – do 60 sekund, Twitter – 45 sekund, Instagram – 30 sekund);
- platforma YouTube (pamiętaj, że idealna długość reklamy na YouTube to 2 minuty)
Z YouTube korzysta obecnie nawet ponad 90 proc. użytkowników Internetu w wieku 16-64 lat. Oznacza to, że content wideo pozwala docierać ze skutecznym przekazem reklamowym nie tylko do młodzieży, ale także do osób dorosłych czy potencjalnych partnerów biznesowych. Reklamy w serwisie YouTube mają bardzo wysoki wskaźnik efektywności inwestycji ROI. Oznacza to, że przynoszą wysoki zwrot z inwestycji i skutecznie zwiększają sprzedaż.
Potrzebujesz klientów? Zobacz jak wykonać skuteczną reklamę video i ustawić inteligentną kampanię reklamową.
Obejrzyj kurs video, który przygotowałem i zacznij przyciągać klientów. W kursie poznasz konkretne porady w zakresie tworzenia materiałów video, jak i ustawiania reklam inteligentnych na Facebooku, Instagramie i Tik Toku.
Pamiętaj też o mediach społecznościowych, gdzie możesz tworzyć treści wideo w formie reklamy sponsorowanej lub filmów viralowych. Jeżeli zdecydujesz się na przekaz w tej formie i będą to angażujące materiały wideo, możesz liczyć na zwiększoną liczbę interakcji w formie lajków, komentarzy czy udostępnień użytkowników kanałów social media. To wszystko znacznie zwiększy zasięg takiego filmu reklamowego a także pozwoli Ci zbudować społeczność.
Jak stworzyć emocjonujące i angażujące wideo reklamowe?
Najważniejsze, aby Twoje treści niosły w sobie ładunek emocjonalny (np. wzruszenie, radość, zaufanie) i opowiadały konkretną historię. Pamiętaj, że cały przekaz powinien trwać do kilkudziesięciu sekund. Jeżeli zrobisz to dobrze, Twoja firma pokaże się z najlepszej strony, a odbiorca utożsami się z przekazem.
Oczywiście wcześniej musisz właściwie się do tego przygotować i mieć dobry pomysł, jak wykorzystać wideo marketing w biznesie. Obowiązkiem jest określenie grupy docelowej przekazu, aby dopasować do niej komunikat reklamowy. W zależności od tego, gdzie umieścisz reklamę, zwróć uwagę na długość filmu. Największy wpływ na odbiorcę mają już pierwsze sekundy video. Kluczowe znaczenie dla skutecznego przekazu ma także połączenie obrazu z dźwiękiem.
Wystarczy 1 dzień byś obejrzał lekcje i włączył inteligentną reklamę na rok
Materiał jest podzielony na krótkie i bardzo treściwe lekcje, bez lania wody. Skupiamy się na konkretach i sprawdzoną ścieżką krok po kroku wdrażamy cały proces, który może działać dla Ciebie przez kolejne miesiące.
Obejrzyj darmowe lekcje video
3 przykładowe lekcje video z praktycznymi poradami.
Istotnym jest także późniejsze analizowanie stworzonego wideo marketingu w celu sprawdzenia jego skuteczności (m.in. przez narzędzie Google Analytics, raporty z kanałów Social Media, analizy zaangażowania odbiorców).
Oczywiście przy takiej dawce wiedzy zyskujesz też dodatkowe narzędzie w negocjacjach z firmą produkcyjną, która nagra i zmontuje skuteczny film reklamowy, jeżeli nie chcesz podjąć się tego osobiście lub zwyczajnie brakuje Ci na to czasu.
Sam fakt, że warto reklamować swoją markę przez wideo marketing, nie budzi żadnych wątpliwości. Obecnie jest to jedna z najpopularniejszych, ale również najskuteczniejszych form przekazu reklamowego w Internecie. Rezultaty wprowadzenia go do swojej kampanii reklamowej na pewno Cię pozytywnie zaskoczą.