Facebook jest najpopularniejszą platformą social media, z której na całym świecie korzysta miesięcznie blisko 3 miliardy użytkowników. Łącznie konto na FB ma ponad 1/3 światowej społeczności. Oczywiście ogromną popularnością cieszy się on również w Polsce. Jeżeli prowadzisz biznes, koniecznie musisz reklamować się na Facebooku, najlepiej poprzez content wideo. Sprawdź, dlaczego jako przedsiębiorca musisz tworzyć reklamy wideo na Facebooku i jak robić dobre filmy reklamowe z przeznaczeniem na ten kanał social media.
Reklama na Facebooku. Dlaczego warto promować się na FB przez filmy reklamowe?
Samo reklamowanie się na Facebooku, jako że jest to bardzo popularny portal społecznościowy, nie budzi wątpliwości. Jeżeli chcesz pójść krok dalej i jeszcze bardziej wybić się przed konkurencję, musisz postawić na krótkie filmy reklamowe. Pamiętaj, że w 2022 roku konsumpcja treści wideo osiągnie ponad 80 proc. całego ruchu konsumenckiego. Stąd w swoich kampaniach reklamowych na FB musisz postawić na filmy. Wideo marketing na Facebooku niesie w sobie mnóstwo korzyści. Należą do nich m.in.:
- Przyciąganie uwagi – reklama wideo na Facebooku (np. reklama typu In-Stream) bardziej przyciąga uwagę odbiorców.
- Wzrost zaangażowania reklamowego – jednym ze wskaźników algorytmów FB jest zaangażowanie. Jako reklamodawca możesz dotrzeć do większej grupy ukierunkowanych odbiorców. Poprawisz w ten sposób współczynnik konwersji i zwiększysz ROAS.
- Zwiększenie świadomości marki – reklama na FB pozwoli Ci dotrzeć do określonej grupy odbiorców i zbudować silną obecność marki w Internecie.
- Zwiększenie liczby konwersji – spośród wszystkich reklam na Facebooku filmy wideo generują najwyższy CTR. Poprawisz w ten sposób współczynnik ROI.
- Większa ilość przekazywanych informacji – reklama wideo na Facebooku pozwala przekazać znacznie więcej informacji niż tekst czy obraz.
- Pokazanie się jako ekspert – na filmie wideo łatwiej wykazać się wiedzą i pokazać jako specjalista, ekspert.
- Zbudowanie przewagi nad konkurencją – wysokiej jakości reklama wideo na FB pozwoli zbudować Ci przewagę nad konkurencją z branży. Wyróżnisz się na tle rynkowych rywali i przyciągniesz do siebie nowych klientów oraz klientelę konkurencji.
- Targetowanie użytkowników – twórz reklamy wideo na FB i analizuj ich statystyki. Przy kolejnych reklamach możesz określać typ odbiorców i docierać do nowych użytkowników, którzy przynajmniej w teorii są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą.
Video reklama odmieniła wiele kampanii reklamowych, Tobie też może pomóc.
Zobacz kursReklama wideo na FB w statystykach:
- każdego dnia filmy wideo mają ponad 8 miliardów wyświetleń;
- dziennie filmy na FB ogląda nawet 500 milionów użytkowników;
- co czwarty użytkownik Facebooka, który kliknął reklamę, dokonał też zakupu reklamowanego produktu;
- użytkownik Facebooka klika w ponad 10 reklam w ciągu miesiąca;
- reklamy wideo na Facebooku generują nawet ok. 60 proc. więcej kliknięć;
- nawet 98 proc. filmów na FB jest wyświetlanych na smartfonach;
- w 2021 roku Facebook na reklamach wideo zarobił ok. 10 miliardów dolarów;
- reklama na FB zoptymalizowana pod telefony komórkowe zwiększa świadomość marki nawet o ok. 70 proc.;
- 7 na 10 konsumentów uważa, że reklamy wideo na Facebooku są trafione;
- większość użytkowników FB preferuje krótkie reklamy trwające ok. 15 sekund;
- dłuższa reklama wideo na Facebooku nie powinna trwać powyżej 2-3 minut (optymalnie 1 minuta);
- filmy o orientacji pionowej są o 80 proc. bardziej angażujące niż poziome wideo;
- CTA (ang. call to action) w reklamie na FB podnosi współczynnik konwersji o ok. 20 proc.;
- napisy dodane do reklamy wideo na FB wydłużają czas oglądania filmu o ponad 10 proc.
Potrzebujesz klientów? Zobacz jak wykonać skuteczną reklamę video i ustawić inteligentną kampanię reklamową.
Obejrzyj kurs video, który przygotowałem i zacznij przyciągać klientów. W kursie poznasz konkretne porady w zakresie tworzenia materiałów video, jak i ustawiania reklam inteligentnych na Facebooku, Instagramie i Tik Toku.
Jak stworzyć dobrą reklamę wideo na Facebooku – 13 zasad
- Twórz krótkie filmy o długości maksymalnie kilkudziesięciu sekund.
- Korzystaj z reklam typu In-Stream.
- Przyciągnij uwagę widza w ciągu 5 pierwszych sekund filmu.
- Dobierz format wideo do celu kampanii marketingowej.
- Skaluj i powtarzaj najbardziej angażujące reklamy.
- Korzystaj z retargetowania.
- Ustaw jasny cel konwersji (np. zakup, potencjalna sprzedaż, subskrypcja).
- Oceniaj skuteczność reklam wideo na FB przez narzędzie Facebook Analytics.
- Kieruj reklamy do widzów, którzy odwiedzili Twoją stronę (skorzystaj z danych z narzędzia Facebook Pixel).
- Twórz filmy reklamowe wysokiej jakości.
- Niech reklama wideo przedstawia sukces firmy lub rozwiązuje problemy klientów.
- Wzbogać film wideo o napisy.
- Zawrzyj w reklamie wideo opinie klientów swojej firmy.
Wystarczy 1 dzień byś obejrzał lekcje i włączył inteligentną reklamę na rok
Materiał jest podzielony na krótkie i bardzo treściwe lekcje, bez lania wody. Skupiamy się na konkretach i sprawdzoną ścieżką krok po kroku wdrażamy cały proces, który może działać dla Ciebie przez kolejne miesiące.
Obejrzyj darmowe lekcje video
3 przykładowe lekcje video z praktycznymi poradami.
Podsumowując, mimo iż wszystkie kluczowe portale społecznościowe dają obecnie możliwość do reklamowania swoich produktów i usług, największe możliwości w tym obszarze zapewnia Facebook. Pod względem reklamy swojej firmy w kanałach social media reklamy na Facebooku są obowiązkowe. To największy portal społecznościowy na świecie, który ogromną popularnością cieszy się również w Polsce. Każdy jego użytkownik jest Twoim potencjalnym klientem. Im szybciej to zrozumiesz, tym lepiej.
Dobra reklama wideo na FB przykuwa uwagę odbiorców i angażuje ich do działania. Stwórz krótką reklamę wideo z napisami, pamiętaj też o przycisku CTA wzywającym do działania. Określ również cel kampanii marketingowej, grupę docelową i zasięg, szczególnie że treści audiowizualne są promowane przez samego Facebooka. Pomoże Ci w tym menedżer reklam Facebooka.
Jestem pewien, że szybko przekonasz się o tym, jak skuteczny jest marketing wideo na Facebooku. Kampanie reklamowe w tej formie są angażujące i znacznie efektywniejsze od reklam typu display. Jeżeli jeszcze nie tworzysz reklamowych filmów wideo, czas najwyższy, aby to zmienić. Szczególnie że stworzenie filmu i całej kampanii marketingowej, podobnie jak analiza wyników, jest prostsze, niż się może wydawać.